Drukuj
Kategoria: Wiadomości
Odsłony: 3181
Ministerstwo Finansów wprowadziło kolejną odsłonę kampanii paragonowej „Nie daj się oszukać – sprawdź paragon”. To kolejna tego typu inicjatywa, obok akcji " Weź paragon". Celem takich działań działań jest uświadomienie konsumentom, że nie każdy wydawany paragon jest fiskalny.

Aby mieć pewność, że nasza zapłata została wbita do kasy, należy po zakupie zwrócić uwagę na wydruk, który otrzymujemy. Paragon fiskalny jest dokumentem fiskalnym emitowanym przez kasę rejestrującą dla nabywcy w momencie sprzedaży, potwierdzającym dokonanie tej transakcji. Każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy: centralnie umieszczony napis paragon fiskalny, NIP wystawcy, jego nazwę i adres, nazwę towaru lub świadczonej usługi, cenę, logo i numer unikatowy kasy.

Paragon niefiskalny jest dokumentem wystawianym przed fiskalizacją kasy. Jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących, to nie powinien on być przekazany kupującemu jako dowód zakupu. To klienci płacą podatki w cenie towaru lub usługi. W takiej sytuacji nie trafiają one jednak do budżetu, lecz bezpośrednio do sprzedawcy. Zjawisko paragonów niefiskalnych jest szczególnie obecne w branży gastronomicznej.

Poprzez kampanię, pomysłodawcy chcą zwrócić uwagę konsumentów nie tylko na egzekwowanie paragonu, ale również na jego sprawdzenie, a tym samym walkę z oszustwem.


Zapoznaj się z informacją dotyczącą przetwarzania TWOICH danych osobowych tutaj